top of page
  • תמונת הסופר/תגודלייף

המרק המושלם לחורף

כתבה וערכה: רעות דומיניץ

צילום: רעות דומיניץ

החורף כבר כאן, הגיע הזמן באמת! כבר כמעט שהתייאשתי. החורף הוא העונה האהובה עליי בשנה וגם אם החורף הישראלי הוא לא חורף-של-ממש, אלא יותר סתיו-ארוך-מאוד, אני אקח כל מה שהחורף הזה ייתן לי.

מזג האוויר העגמומי- עם הקור המפתיע, הגשם, הברקים, הרעמים- שנפלו עלינו ביומיים האחרונים, גרם לי להוציא לא רק את הסוודרים היפים, שחיכו להם מקופלים על המדף כל הקיץ, אלא גם את קופסת המתכונים שלי, עם המתכונים המושלמים של אמי האהובה.

הבישולים של אמי עיצבו את חיי וגם חברות ילדות מזכירות לי לפעמים כמה הן אהבו לבוא אליי הביתה ולטעום מהאוכל שלה, שתמיד נאכל ונטרף מיד, כשהוא עוד חם מהסיר. היריעה קצרה מכדי לתאר לכם את כל הבישולים והמטעמים שהיא יוצרת בשתי ידיה, אבל עכשיו, כשאני אמא בעצמי, אני אוהבת לחזור אחורה- אל המתכונים הישנים והטובים. מדי פעם (בעיקר בחורף, כשאני יוצאת מתנומת הקיץ שלי), אני מנסה לשחזר בעצמי חלק מהמתכונים- בהצלחה חלקית בלבד, מודה, הרף גבוה מדי. עם זאת, המתכון של היום- מרק אפונה קלאסי עם בשר גולאש- הוא ה-מרק האהוב עליי בחורף והוא מביא עמו בכל שנה שלל זכרונות מבית אמי, של מטבח עם ריחות נפלאים של תבלינים וסירים מלאים בכל טוב. בתיאבון!

להכנת מרק האפונה:

- להשרות במים 250 גרם אפונה יבשה כשעה לפני תחילת הבישול, עד שהאפונה מתנפחת ומתרככת.

- לטגן בצל בסיר עד שהוא מזהיב ואז להוסיף לו שום (לשים לב, שלא יישרף).

- להכניס אל תוך הסיר את האפונה היבשה ולהוסיף מים רותחים עד שהסיר מלא.

- להוסיף מלח, פלפל שחור ואבקת מרק עוף, כמון וכורכום. (אמא שלי אף פעם לא יודעת לומר לי את הכמויות המדויקות כשזה נוגע לתיבול, אצלה זה כמעט תמיד עניין של 'הרגשה'...) :)

- לתת לאפונה להתבשל עד שהאפונה נמסה ולא רואים יותר את הגרגירים (המרקם של האפונה משתנה מגרגירים לממרח).

כשאין אפונה והמרקם חלק, המרק מוכן.

אפשר להוסיף בתחילת הבישול גם גזר, סלרי, כוסברה וכו' אבל זה לא חובה. אמא שלי טוענת (בצדק), שהטעם של האפונה עשיר מספיק ולא צריך את 'השדרוגים' הללו, אבל אם אתם רוצים- זה בהחלט אפשרי :)


להכנת בשר הגולאש:

- לחתוך את הבשר לריבועים.

- לחמם שמן בסיר ולצרוב את הריבועים מכל הצדדים (כדי 'לסגור' את הבשר)

- לחתוך בצל לריבועים קטנים ולהוסיף אל תוך הסיר עם הבשר.

- להוסיף שום.

- לטגן את הכל יחדיו ולהוסיף תבלינים-פלפל שחור, מלח, כמון, אבקת מרק עוף.

- להוסיף מים רותחים ולבשל את הבשר עד שהוא מתרכך.

- אם המים התאדו, להוסיף מים רותחים (לדאוג שהמים מכסים את הבשר ואף יותר) 

- לאחר שהבשר מתרכך, להוסיפו אל תוך מרק האפונה שהכנתם. 

- לערבב היטב ולתת להם להתבשל יחדיו עוד כמה דקות.

- לטעום את המרק ולתקן את התיבול אם צריך.


להעביר לקערה ולטרוף בהנאה! 

* בעלי אוהב לתבול במרק גם פרוסת חלה טרייה. אם אתם מאוהבי הלחמים, זה בהחלט המרק לעשות זאת.

בתיאבון!

רעות

19 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page